fiskaren

JAG TRODDE GNISTAN VAR BORTA!!!

Av Jonas Johansson - 2015-08-08 12:27

Jakten på storgösen har blivit åt sidosatt detta året till förmån för familj och jobb!!! Helt fel prioriteringar om du frågar mig men min sambo å andra sidan är helnöjd! Jag ska försöka gottgöra mina 5 läsare under hösten med lite mer frekvent fiske, skulle det vara så att jag inte kan leverera så lovar jag länka till några sköna porrsidor som plåster på såren.


Den 17 juli ringde jag Dwe aka "big mama" aka "RedOne" och berättade om min plan som inkluderade morgonfiske. Även Cleberson aka den "nygifte" följde med på detta tåg. Vet inte om jag sov eller var packad för jag kan fan inte komma ihåg när vi hade fått i grejerna!!! vi säger runt 07:00. SMHI hade lovat 1m/s men som vanligt hade dom kastat tärning om vädret och det blåste så jävla kalla vindar att det var nära att flytoverallen åkte på. Fisket gick trögt och det enda som ville hugga var små gröna jävlar som förutom att dom är portförbjudna att visas upp på bild i denna blogg kan dra åt helvete. Efter 4 små gäddjävlar kom det äntligen en GIGANTISK gös NOOOOOOOOT!!! ni ser ju den totala glädjen över den bärgade storfångsten.

 

Efter denna gös som skulle visa sig bli den enda la sig sjön helt och fisket totaldog.  

Vi tuggade på men gnistan fanns helt enkelt inte där, jag föreslog att vi skulle försöka locka fram gösarna genom att börja läsa trav i båten!!!

    Inte ens denna klockrena taktik verkade funka (några sju rätt på V75 blev det inte heller)

2 minuter senara höll jag på att dö, en skarp odör likt senapsgas spred sig snabbt i båten!!! Dwe hade vädrat sitt rövhål och stanken var fruktansvärd! Med tårar i ögonen skrek jag åt Dwe att det blir skamvrån för din del!!!

 

Vi plöjde vidare och sorligt nog blev det en gädda till på 3kg innan vi gav upp framåt 16:00.....


6/8

ÄR DET IDAG DET SKALL SKE!!!


Tog ledigt från jobbet vid lunch och hade bestämt mig för att ta revansch på Gösta som ständigt håller på att håna mig!

Björn Lunkvist aka "wounded knee" var tänd på att hänga med och sällskap är givetvis trevligt.

Jag sa att då vädret var förträffligt så slappar vi bara på sjön fram till 4 Då Clewan aka "den Nygifta" ville bli hämtad och vara med under trollingturen som stod på schemat för kvällen.


Vi njöt av solen, käkade gott och körde prickskytte fram till 16:00 utan framgång.

SKA DET VARA SÅ JÄVLA SVÅRT ATT HUGGA!! skrek jag rätt ut vid ett flertal tillfällen då ekot var uppe o kikade på jiggen för att sedan försvinna igen,

Dom är ju för fan mer rädda än min dotter mumlade jag till Björn. "Jädd pappa jädd"

 

Men som tur var smakade Björns medhavda mat och dryck fantastiskt och vädret var ju så jävla schysst....

Clewan ringde och ville bli upplockad. Sagt och gjort vid 17:00 var spöna i sjön igen.

 

Livliga disskusioner om allt från trav till sexlekasaker och ställningar.... Hjälpte detta att få mer gös? INTE DÅ!!

En GÄDDAJÄVEL behagade att hugga fram till 19:00 Trögt var bara förnamnet, kändes som jag testade allt.

   Olika färger, olika wobblers olika djup.... men inget verkade hjälpa.

Till slut tog jag till ett sista desperat knep. Jag singlade slant och lotten föll på Clewan. Vi måste halvera oturen i båten! Du får åka hem sa jag och pekade på Clewan.

Upp med spöna in med Clewan till bryggan och ut igen. Tyckte jag hörde Clewan snyfta där jag lämnade honom på bryggan. FÖR ATT NÅ FRAMGÅNG MÅSTE MAN VARA HÅRD tänkte jag när båten körde över det spegelblanka vattnet.

20:30 var grejerna ute igen. Ooooooh vilken skön känsla jag hade för det här.

 

Det gick en timme till och inget hände. Björn började skruva på sig otåligt!!! Vet inte om det berodde på att det kliade i röven eller att han var orolig att ryka i vattnet för att ytterligare minska oflytet.

     

Björn började vika ner sig och dessutom hallucinera, jag han yrade faktiskt som om han fått sjöbjugg.

Nu lyssnar du på mig Björn och du lyssnar jävligt noga, Jag har suttit på Bolmen i halv orkan i 8 timmar utan att ens fått ett hugg, han lugnade ner sig då han köpte mig skitsnack.

 

Trots den fantastiska kvällen började jag tappa förhoppningarna och körde fika knepet en sista gång. NU FIKAR VI

sa jag högt då jag hällde upp en kopp kaffe, jag tog två munnar och sa lugnt: Nu kan dom komma. Det tog fan inte en mint efter det sen small det.

 

Härlig Gös på 3kg som fotades från alla håll och vinklar.

 

Björn som fick äran att drilla denna gös var otroligt lättad när den var i båten.

Sist han var med blev han idiotförklarad av MIG då han inte hade ett rätt under drillingen av vad som verkade vara en hyffsad gös som släppte.

Förbannelsen är bruten sa jag till Björn,jag hade inte drillat bättre själv. (det hade jag givetvis men man ville ju ge honom en boost)

Ahhhhh vad fan vi kör en bild till.

 

Jag var trots detta inte nöjd med resultatet och kedjade fast Björn över en timme till för att se om det var fler som ville smaka på Nils M under pågående huggperiod.

Dessvärre fick vi nöja oss med denna gös och en nöjd Björn och en inte missnöjd Jag avslutade fisket vid 22:30


Sprid budskapet mina 5 läsare att jag är tillbaks så siktar vi på att dubblera antalet läsare till 10 vid nyår.

Kanske kan jag komma med i Guiness rekordbok som den mest långsamväxande bloggen i världen!!!

Håll ut BIG 5.... Snart är jag på sjön igen.



 
 
Ingen bild

Tredje läsaren

8 augusti 2015 17:43

Skönt att se att du kommit igång igen.. Trodde nästan jag skulle ta bort bloggen från listan då den inte uppdaterats sista 2-3 åren :)

Jonas Johansson

8 augusti 2015 18:22

Tack 3e läsaren och skönt att höra att du haft tålamod, skall göra mitt bästa för att hålla den i liv framöver, tungt att behöva tappa en läsare pga inaktivitet ???

 
Ingen bild

Fam Ahlström (två läsare och tre vääääldigt intresserade åhörare)

8 augusti 2015 18:50

Fantastiskt Jonas!!!! Vi dör av garv här hemma, men är oxå glada att du är taggad igen. Skitfiske på dig 👍😊

Jonas Johansson

9 augusti 2015 06:58

Hahaha:) kul att man kan underhålla någon. Tack så mycket och håll utkik efter nästa tur:)

 
Ingen bild

Red one

8 augusti 2015 19:16

De va på tiden . Men bra som alltid

Jonas Johansson

9 augusti 2015 06:58

Tackar:)

 
Ingen bild

Bengt-Ivan

8 augusti 2015 19:31

Hej Jonas!
Jag har följt dig ett tag nu och är verkligen imponerad av ditt fiske. Jag har två frågor...
Hur får man en sån kropp med brutala armar du har?
Använder du bara fiskespö? Du använder inga ridspö
På lördags nätterna?
Kör hårt!
Mvh Bengt-Ivan

Jonas Johansson

9 augusti 2015 07:10

Hej Bengt-Ivan. Kul att du följer min blogg. Så här ligger det till! Skall man kunna dra upp storgösen måste man har lite power i armarna, många tror att jag går på gym men hemligheten är att jag kollar på sjukt mycket porr!!! Man får några jävla armar av det. Använder inte ridspö dock, kör hellre med fisthandskar!!! Lycka teeee

 
Ingen bild

Fam Ahlström bestående av två vuxna trogna läsare, samt tre fnissiga åhörare

8 augusti 2015 19:35

Fantastisk läsning Jonas! Vill oxå hälsa från våra tre kottar här hemma att de dör av skratt när mamma läser högt för pappa (då pappa knappt vet vad varken blogg är fb är 😉)

Jonas Johansson

9 augusti 2015 07:13

Tackar så mycket😊😊😊😊 roligt att jag lyckas få er att skratta, hälsa tillbaka och tack för responsen😉

 
Ingen bild

Björnen

8 augusti 2015 20:38

Nästa gång blir det fler och större, fantastisk fiskekväll trots det få antalet fångster:)

Jonas Johansson

9 augusti 2015 07:13

Tack själv Björn, räkna med revansch nästa gång😊😊😊

 
Malin Körner

Malin Körner

8 augusti 2015 21:08

Faaan va rolig du är! Fick många skratt...tack:)

http://Ingen

Jonas Johansson

9 augusti 2015 07:14

Det är jag som skall tacka för att du läser, kul att jag kan lock fram lite skratt☺️☺️☺️☺️

 
Ålen

Ålen

8 augusti 2015 22:19

Du verkar börjat tappa stinget min vän. Tors-sönd drar jag på allroundfiske, få se va fikat ger💪

http://Sundsvall

Jonas Johansson

9 augusti 2015 07:16

Ja gnistan är inte på topp, bara att försöka kämpa sig tillbaka😚😚😚 skitfiske på dig, skicka gärna en rapport.

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Skapa flashcards