fiskaren

PARNINGSLÄTEN FRÅN GRANNARNA OCH CLEWERLAKE X 2

Av Jonas Johansson - 2014-07-26 22:09

Efter den gångna veckans 3 pass är Escudos kontot helt tomt, läs med andakt mina trogna 5, för det lär nog gå snabbare att återuppliva Romarriket än att för mig samla nog med escudos till en fisketur. Im going away fore a loooong time!!!



TIS 22/7

Jag började redan på söndagen att kolla optimala dagar vädermässigt för att få ut så mycket som möjligt av mina rundor.Fick panik då jag såg att åska o regn skulle drabba de dagar jag planerat o fiske. Förförde Lisa på söndagen och ett morgonpass på tisdagen var fixat. Trött som en gammal huggorm ringlade jag mig in i bilen och körde mot min "hemmaplan" Hade en skön känsla ändå och vädret sa att det skulle blåsa 2m/s under morgonen. Fick i båten runt 05:00

och fick ett härligt välkomnande.

 

Nu jävlar skall det prickskjutas.


Och vilken dag det blev. Heeeeeelt Otroligt!!!!

 

Bilden talar väl sitt tydliga språk om hur dagen utvecklades!!!

För att jag inte skall falla ner i gråt av minnerna från denna minst sagt svarta dag så lämnar vi det bara här!!!!!

Vi spolar helt enkelt fram till torsdag morgon då lisa gav mig ett "fripass" efter att hon sett mig komma hem med Europas, ja kanske rent av världens största betonkeps i tisdags.

Jag tog ett tidigt beslut att byta sjö från hemmaplanen till Clewerlake, jag bestämde mig även att gå ut riktigt tidigt på morgonkvisten.


Tor 24/7

Jag öppnade altandörren vid 02:30 och gick med delar av min packning mot bilen.

-vad i helvete är det som låter, tänkte jag för mig själv. på väg tillbaka från bilen hörde jag det igen.

-Nä men är det inte????? Jodå en av grannarna hade lämnat fönstret öppet men glömt sätta på mute knappen så sexakten som hölls igång där inne hördes klart o tydligt. Log brett för mig själv när jag gick in för att hämta resterande av utrustningen för dagen. När jag återigen stod på altanen hördes ljudet igen fast det lät inte som om det kom från samma håll!!! Hörde jag så fel??


Efter ytterligare några steg ut mot bilen höll jag på att bryta ihop, en annan granne hade fönstret öppet och även där kördes det på duktigt. Rena rama knullfesten. All heder åt grannarna, och skönt att fler än jag o Lisa dra sitt strå till stacken, en sak är i alla fall säkert, ligga o fiska kan man aldrig göra för mycket.

 

Man lipade ju inte direkt när man kom ut och såg Clewerlake visa sig från sitt bästa jag.



 

I med båthelvetet

-Här skall pricksjutas skrek jag ut i morgondimman...


Riktigt bra med aktivitet på lodet, det här bådade gott. Släppte på en hel del ekon men dom små liven verkade inte vara i stöten. Inte ens när jag skrek åt ekot,

-Hugg då din JÄÄÄÄÄÄVEL tycktes det hjälpa. Lugn o fin Jonas, tålamod, tålamod.

Vid 07:15 hittade jag ett eko som stod limmad vid 8 meters djup.

Ner med Twin Teez och hoppas på magi.

45 graders stigning på ekot och SMACK där satt den.

 

Om gösen inte är så stor, tryck då fram den i bilden så blir den stor!!!

2,2 kg gös är betydligt bättre än ingen gös alls.


Framåt 08:00 dog ekona ut och endast en av "dom gröna" behagade att bjuda upp till dans.

Vid 11:00 var rundan avslutad. Inte alls nöjd med dagens runda begav jag mig hemåt.

Dagens prestation får gå till mina grannar och deras parningsläten på morgonkvisten.



Fre 25/7

Igår körde jag ett tredje och sista pass för veckan. Eftersom jag skulle ha med mig Marcus"Clewan"Clewåker i egen

hög person så var det förutbestämt att det skulle bli kvällstrolling och inget prickskytte. Jag har ju ändå målat upp en bild för Clewan om hurdan jag är och ville ju inte att detta skulle raseras då han ser mig sittandes likt en psykopat stirrandes svärandes rakt in i skärmen som jag vanligtvis gör då det kommer till prickskyttet.


Trolling och skitsnack stod på schemat.

 

Bra bild på Clewan, synd att mitt arsle täcker upp halva bilden bara!!!


 

Men se däääär ja. Nu är alla man på plats. Lets trolla!!!

Det var som förväntat väldigt trögt till en början.Solen brände gott mot huden och folkölen gick åt som smör i solsken.

Gösarna uteblev och endast di gröne asen behagade hugga.  

Jag utmanade Clewan att sticka ner "rymdraketen" i gapet och erbjöd en silverfemma!!!

Behöver jag upplysa er om att han INTE antog utmaningen?


Gösarna fortsatte att lysa med sin frånvaro men runt 20:30 fick vi en gäst i båten.

 

Clewans bror Jacob aka "Jake" och numer även "Lucky Bastard" som tidigare under kvällen lekt bartender i stugan ploppade in som gubben i lådan.

Och för att jag inte skulle ge honom en fronkick i bröstet då han klev ombord så hade han mycket rutinerat tagit med sig gåvor till kaptenen.

 

- Den pajken vet hur en slipsten skall dras, sa jag och klippte ölen i ett nafs.

Efter uteblivna gösar började det tvistas i båten om vilket djup det skulle köras på.

Det slutade med att jag var tvungen att ställa mig upp i båten och peka utåt djupet samtidigt som jag spände min biceps.

Vi kör däråt!!!! Några invändningar frågade jag.

De tidigare rätt tuffa bröderna hade förvandlats till tysta nickande ljus.

Bicepsen hade talat!!!

tro det eller ej men min rutt skulle visa sig vara helt korrekt.

Runt 22:00 satt "Jake" o kliade sig på pungen samtidigt som han småryckte i spöet.

Han kände ett lite krafsande på "Nils" som satt i änden på linan och gjorde ett distikt mothugg.

Napp sa han med hög röst.

Snyggt sa jag då jag själv höll på att blya om på andra sidan.

Efter lite fix och trix bärgades dagens första och största gös.

 

Jacob aka Lucky Bastard hade satt oss andra på plats. 4kg jämt vägde gösen in på. Snyggt Jake.


 

Glädjen i båten var stor då vi slapp bli göslösa så det är klart att alla skall få vara med.

 

Jaaaaa va fan ett kort till innan vi ger den friheten åter.

Tagen av uppståndelsen tog det en dryg minut för gösen att återfå andan. Med ett plask från stjärtfenan försvann den ner i djupet.

Vid det här laget hade Jake mer eller mindre fått hybris och utlovade hugg i förtid.

-Jag säger till innan det hugger sa han.

-Good luck Chuck sa jag mumlande för mig själv.


Skulle då Jake komma ut på ett bananskal och fönedra oss andra i båten?

Vad skulle vi svara upp med???

 

Clewan gjorde ett tappert försök i att förgifta dom med sitt urin. men inte heller det verkade hjälpa.

 

Där satt 6kilos gösen.... GÖÖÖÖÖÖÖTT.

Inte riktigt eller?

Lovlig men inte mer än så. Får man ingen stor gös så får man göra gösen stor. TRYYYCK fram den i bilden!!!

Efter denna gös blev det inte fler. 00:15 avslutade vi rundan. Jake hade fortfarande stånd då jag släppte av honom vid stugan. Jake blev Man of the day!!!

Ingen optimal dag på sjön, men dagens väder kombinerat med sällskapet gjorde det till en jävligt härlig och trevlig fisketur.


Är jag där?  Inte på långa vägar, Prickskytte armen värker efter att ha släppt på vartenda jävla eko som finns,

Juli gösarna skrattar åt mig, för ett ögonblick under veckan var jag nästan säker på att gösarna pratade danska.

Den jiggen skaa vi igge ha. Eller kan det bero på att jag här i detta nu sitter på altanen och ha fått i mig en starköl för mycket i samband med detta inlägg???? Jag skall vara ärlig och säga att jag vet inte själv.


En sak är säker.... uret visar 23:50 och hjulen har trillat av för denna gång, sängen hägrar.
Ger jag upp nu?? På gösen? ALDRIG...... För ikväll? SVAR JA.


Tack mina 5 trogna. Niger mig hopp.





 
 
Ingen bild

Mr 7 rätt

27 juli 2014 00:30

Snyggt, möcke bra skrivit !

Jonas Johansson

27 juli 2014 21:22

Man tackar:) grattis till 7an RedOne

 
Ingen bild

Bosse på mösen

13 januari 2015 18:47

Va fan har du dött??????

Eller e det sant att du sålt plåtbåten???

Marek

Jonas Johansson

19 januari 2015 15:58

Ligger i vassen o lurar:)
Håll ut Bosse jag dyker upp rätt vad det är:)

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards